Prva linija metroa 2017. godine od Ustaničke do Tvorničke ulice

Bez autora
Oct 04 2011

Beograđani će se od 2017. godine voziti metroom na liniji od Ustaničke ulice do Tvorničke ulice u Zemunu. Uoči sednice Skupštine grada, na kojoj će se u četvrtak, 6. oktobra, raspravljati o realizaciji projekta "Beogradski metro", ocenjeno je da je to najvažnija odluka koju će gradska vlast doneti u ovom mandatu. Aktuelne gradske vlasti odustale od osporavanog lakog šinskog transporta koji je bio predviđen pre nekoliko godina, a Beograd će dobiti klasičan metro koji će biti usmeren na nezavisni šinski sistem. Planirano je da metro nema dodira sa drugim saobraćajem, da se kreće pod zemljom i koliko god bude moguće nadzemnom trasom. Kroz stari deo grada metro će ići pod zemlju, a na Novom Beogradu i Zemunu verovatno će biti izvodljivo da vozi na površini. U Memorandumu o razumevanju u vezi za projektom "Beogradski metro", koji će se naći pred odbornicima, definisani su uslovi saradnje između grada Beograda i francuske kompanije "Alstom Transport" oko izgradnje metroa, kao i mogućnosti finansiranja tog projekta.

Prva linija metroa 2017. godine od Ustaničke do Tvorničke uliceBeograđani će se od 2017. godine voziti metroom na liniji od Ustaničke ulice do Tvorničke ulice u Zemunu, izjavio je danas predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić.

Uoči sednice Skupštine grada, na kojoj će se u četvrtak, 6. oktobra, raspravljati o realizaciji projekta "Beogradski metro", Antić je ocenio da je to najvažnija odluka koju će gradska vlast doneti u ovom mandatu.

On je podsetio da su aktuelne gradske vlasti odustale od osporavanog lakog šinskog transporta koji je bio predviđen pre nekoliko godina, objašnjavajući da će Beograd dobiti klasičan metro koji će biti usmeren na nezavisni šinski sistem.

Planirano je da metro nema dodira sa drugim saobraćajem, da se kreće pod zemljom i koliko god bude moguće nadzemnom trasom, naveo je Antić i dodao da će kroz stari deo grada metro ići pod zemlju, a da će na Novom Beogradu i Zemunu verovatno biti izvodljivo da vozi na površini.

U Memorandumu o razumevanju u vezi za projektom "Beogradski metro", koji će se naći pred odbornicima, definisani su uslovi saradnje između grada Beograda i francuske kompanije "Alstom Transport" oko izgradnje metroa, kao i mogućnosti finansiranja tog projekta.

Antić je podsetio da su u aprilu ove godine Srbija i Francuska zaključile Sporazum o strateškom partnerstvu i saradnji, u kome se između ostalog radi o aktivnostima na realizaciji projekta - beogradski metro.

Nakon usvajanja memoranduma počeće se sa izradom studije izvodljivosti projekta koja je poverena francuskoj kompaniji "Egis Rail", uz superviziju kompanije "Alstom Transport", a koju finansira država Francuska.

- Planirano je da izrada studije traje oko 15 meseci, a da gradnja metroa počne za dve godine, dok je prema procenama stručnjaka za izgradnju prve linije potrebno tri i po godine - naveo je Antić.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik